Od 01 stycznia 2025 r. istnieje możliwość komunikowania się z Ośrodkiem za pośrednictwem kanałów elektronicznych takich jak e-Doręczenia, oficjalny adres do e-doręczeń to AE:PL-45241-49356-CRGUU-22
Zachęcamy naszych klientów do skorzystania z tego ułatwienia komunikacyjnego, ponieważ:
- e-Doręczenia są elektronicznym odpowiednikiem listu poleconego za potwierdzeniem odbioru
Dzięki e-Doręczeniom podmioty publiczne, obywatele i firmy mogą wygodnie i bezpiecznie przesyłać korespondencję, która traktowana jest na równi z tradycyjną przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru.
2) e-Doręczenia są szybkie i wygodne
W skrzynce do e-Doręczeń możesz wysyłać i odbierać dokumenty elektroniczne o dogodnej porze i z dowolnego miejsca. Wystarczy, że masz dostęp do internetu, nie ma potrzeby odwiedzać poczty, czekać w kolejce.
3) Rejestrowane, czyli bezpieczne i pewne
Wysyłka dokumentów przez e-Doręczenia sprawia, że trafiają one zawsze do właściwej osoby. Gdy je odbierasz, wiesz, kto je wysłał, i masz pewność, że nikt się nie podszywa pod tę osobę czy instytucję. Przesłane dokumenty pozostają nienaruszone. Możesz również pobrać prawnie ważne dowody na to, kto i kiedy je wysłał i odebrał.
4) Powszechne, czyli dla każdego
E-Doręczenia są zarówno dla obywateli jak i firm i urzędów.
Aby skorzystać z e-Doręczeń należy założyć adres do e-Doręczeń, wtedy dokumenty wysyłane są w całości elektronicznie na adres do doręczeń.
Jeśli nie masz jeszcze adresu do e-Doręczeń, dostępna jest usługa hybrydowa (łączona), czyli elektroniczno-papierowa. Urząd wysyła dokument elektroniczny, który trafia na pocztę. Tam jest automatycznie drukowany i wysyłany do adresata.