Ważna informacja na temat Bonu energetycznego

W związku z licznymi pytaniami na temat terminu wypłat bonu energetycznego w Gubinie uprzejmie informujemy, że dokładamy wszelkich starań, aby możliwie jak najsprawniej podjąć wypłatę przyznanych bonów energetycznych. W wymaganym terminie złożyliśmy niezbędne zapotrzebowanie na środki finansowe na ten cel, a obecnie oczekujemy na ich przekazanie z budżetu państwa.

Jeżeli otrzymali Państwo już informację na podany we wniosku adres email o przyznaniu bonu, to na informacji tej wskazano, że wypłata świadczenia nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu z budżetu państwa środków na ten cel, ponieważ jest to zadanie zlecone gminie i nie może być finansowane ze środków własnych.

Po otrzymaniu przez nasz Ośrodek środków na wypłaty bonu energetycznego na stronie MOPS pojawi się informacja o terminie wypłaty bonu. Taka informacja pojawi się również w aplikacji Blisko, dlatego zachęcamy naszych klientów do używania tego kanału informacyjnego.

Jednocześnie prosimy o cierpliwość osoby, których wnioski nie zostały jeszcze rozpatrzone.

Od momentu złożenia wniosku procedura administracyjna toczy się w trybie indywidualnym, dlatego oznacza to, że pracownicy każdy wniosek muszą opracować indywidualnie, pozyskać dane z systemów Urzędu Skarbowego i ZUS, ustalić dochód i wysokość przysługującego świadczenia przesyłając do Państwa informację o przyznaniu.

W przypadku nieprawidłowo złożonych wniosków o bon energetyczny pracownicy kontaktują się telefonicznie z wnioskodawcą bądź przygotowują i przesyłają niezbędne wezwania do złożenia wyjaśnień lub dostarczenia brakujących dokumentów.
W przypadku, każdego wniosku złożonego prawidłowo, czyli tego, który nie wymagał uzupełnień i korekt lub złożenia dodatkowych wyjaśnień, zgodnie z art. 4 ust. 5 ustawy z dnia 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego, rozpatruje się w terminie 60 dni od dnia jego prawidłowego złożenia.

Dlatego też, jeśli od momentu złożenia wniosku nie minęło jeszcze ustawowe 60 dni, zachęcamy do regularnego sprawdzania skrzynki pocztowej, również folderu SPAM, czy wniosek został już rozpatrzony. Jeśli takiej informacji nie będzie po upływie terminu wówczas zachęcamy do kontaktu z Działem Świadczeń Rodzinnych pod nr 68 4558260 lub 68 4558109 w godz. 8:00 – 14:00, pod tym nr po zweryfikowaniu tożsamości będzie możliwość ustalenia na jakim etapie jest sprawa.

W przypadku gdy nie wskazano adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę bonu energetycznego, jest możliwości odebrania informacji o przyznaniu bonu energetycznego w późniejszym terminie. Nieodebranie informacji o przyznaniu bonu energetycznego nie wstrzymuje wypłaty tego bonu.

Osoby które nie podały adresu email oraz wskazały wypłatę świadczenia w kasie Ośrodka otrzymają indywidualne zawiadomienie o terminie wypłaty bonu.

Skip to content