Ruszają wypłaty bonu energetycznego

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gubinie uprzejmie informuje, że rozpoczynamy wypłatę przyznanego bonu energetycznego.

W dniu 30.10.2024 r. wypłacimy bon energetyczny klientom, którzy otrzymali już informację o przyznaniu świadczenia i wskazali wypłatę przelewem na konto bankowe.

Wypłata przyznanego bonu energetycznego w gotówce będzie realizowana w kasie tut. Ośrodka, pok 110, w godz. 10:00-14:00, w terminach 21.11 br., 22.11 br. oraz 25.11.2024 r. Osoby, które wyraziły chęć wypłaty bonu w gotówce zostaną poinformowane indywidualnie, w którym z tych trzech terminów mają się zgłosić.

Zachęcamy do zachęcamy do regularnego sprawdzania skrzynki pocztowej, również folderu SPAM, celem sprawdzenia, czy Państwa wniosek został już rozpatrzony.

Osoby, które informacji jeszcze nie otrzymały proszone są o cierpliwość, ponieważ Państwa wnioski są sukcesywnie rozpatrywane.

O kolejnych terminach wypłat bonu energetycznego, będziemy informowali w indywidualnej wiadomości email, tej samej w której otrzymają Państwo informację o przyznaniu bonu, na stronie Ośrodka oraz za pośrednictwem aplikacji Blisko.

Prosimy pamiętać, że od momentu złożenia wniosku procedura administracyjna toczy się w trybie indywidualnym, dlatego oznacza to, że pracownicy każdy wniosek muszą opracować indywidualnie, pozyskać dane z systemów Urzędu Skarbowego i ZUS, ustalić dochód i wysokość przysługującego świadczenia przesyłając do Państwa informację o przyznaniu.

W przypadku nieprawidłowo złożonych wniosków o bon energetyczny pracownicy kontaktują się telefonicznie z wnioskodawcą bądź przygotowują i przesyłają niezbędne wezwania do złożenia wyjaśnień lub dostarczenia brakujących dokumentów.

W przypadku, każdego wniosku złożonego prawidłowo, czyli tego, który nie wymagał uzupełnień i korekt lub złożenia dodatkowych wyjaśnień, zgodnie z art. 4 ust. 5 ustawy z dnia 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego, rozpatruje się w terminie 60 dni od dnia jego prawidłowego złożenia.

Dlatego też, jeśli od momentu złożenia wniosku nie minęło jeszcze ustawowe 60 dni, zachęcamy do regularnego sprawdzania skrzynki pocztowej, również folderu SPAM, czy wniosek został już rozpatrzony. Jeśli takiej informacji nie będzie po upływie terminu wówczas zachęcamy do kontaktu z Działem Świadczeń Rodzinnych pod nr 68 4558260 lub 68 4558109 w godz. 8:00 – 14:00, pod tym nr po zweryfikowaniu tożsamości będzie możliwość ustalenia na jakim etapie jest sprawa.

W przypadku gdy nie wskazano adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę bonu energetycznego, jest możliwości odebrania informacji o przyznaniu bonu energetycznego w późniejszym terminie. Nieodebranie informacji o przyznaniu bonu energetycznego nie wstrzymuje wypłaty tego bonu.

Osoby które nie podały adresu email oraz wskazały wypłatę świadczenia w kasie Ośrodka otrzymają indywidualne zawiadomienie o terminie wypłaty bonu.

Skip to content