MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
RAPORT O STANIE ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI
PODMIOTU PUBLICZNEGO
Nazwa i adres/lokalizacja podmiotu publicznego :
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gubinie, ul. Gdańska 17, 66-620 Gubin
województwo lubuskie, powiat krośnieński, gmina miejska Gubin
Numer identyfikacyjny REGON: 00609608200000
Stan w dniu 01.01.2021 r.
Termin przekazania: do 31.03.2021 r.
Dane kontaktowe: e-mail: mops@gubin.pl telefon : 684558156 data: 2021-03-24
Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do: wojewody
Dział 1. Dostępność architektoniczna :
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów: 1
1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie
komunikacyjne? NIE
2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych? – NIE
3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy? – NIE
4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku osobie korzystającej z psa asystującego? – TAK
5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób? – NIE
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:
Siedziba Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gubinie przy ul. Gdańskiej 17 znajduje się na pierwszym piętrze budynku Przychodni. Wejście główne do Przychodni stanowią schody, wejście boczne posiada podjazd z poziomu chodnika dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, którym można dostać się na parter budynku. Brak jest możliwości dostępu wózków inwalidzkich na piętro budynku, tj. do siedziby Ośrodka, z powodu braku windy.
Budynek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, na piętrze posiada jedną toaletę dla osób niepełnosprawnych.
Parking przed budynkiem głównym jest ogólnodostępny, nie występują problemy z zaparkowaniem samochodu – wyznaczone są miejsca dla osób niepełnosprawnych.
Nie ma przeciwwskazań do wstępu z psem asystującym.
W Ośrodku nie ma osoby do tłumaczenia języka migowego, konieczność kontaktu za pośrednictwem dedykowanego tłumacza należy zgłaszać z wyprzedzeniem za pomocą podanych sposobów komunikacji.
Dział 2. Dostępność cyfrowa:
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności:
Liczba stron: 1
Liczba aplikacji: 0
Strona internetowa, dla której podmiot posiada deklarację dostępności:
ID a11y-url mopsgubin.pl
ID a11y-status Częściowa zgodność z UdC
2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności: – 0
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Strona została zaprojektowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Zamieszczone na stronie podmiotowej informacje publiczne, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości – zostały opublikowane przez 17.02.2005r lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań. Dokumenty bez odpowiedniej struktury zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Część plików nie jest dostępna cyfrowo.
Dział 3. Dostępność informacyjno – komunikacyjna:
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
a. Kontakt telefoniczny – TAK
b. Kontakt korespondencyjny – TAK
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych – NIE
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych – NIE
e. Przesyłanie faksów – TAK
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje
(tłumaczenie online) – NIE
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty – TAK ( po uprzednim zgłoszeniu potrzeby po upływie powyżej 3 dni roboczych )
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) – NIE
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth? – NIE
3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej informację o zakresie swej
działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
a. tekstu odczytywalnego maszynowo? – NIE
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? – NIE
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? – TAK
4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku? – NIE
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym:
(poniższe pytania odnoszą się do okresu sprawozdawczego – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. )
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby? – NIE
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii? – NIE
3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu? – NIE
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej? – NIE
(e-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz – azuk@mopsgubin.pl tel. 68-455 81 56.